10 saker jag längtar(längtade) till

Tjaba. För det första måste jag berömma er för hur duktiga ni är på att checka bloggen i hopp om att vi skulle blogga något. Det värmer våra hjärtan! Jga räknade ut att vi har i medeltal 3,4 besökare på en dag. Och då är det dagar som vi inte bloggar. Men nu till något annat.  Jag hittade en gammal lista på grejer jag längtar till som jag gjorde på en modersmålslektion i November. Ganska så spännande att se vad man längtade till då och vad som redan har hänt. 
 
1. RUKA
Jag håller på och blir galen över resan i vinter. Det går inte en dag utan att jag tänker på den. Vi åker till ruka med samma gäng som förra gången. Jag försöker få dagarna att gå fort så jag inte spricker snart. Längtar tills man får koppla bort taknarna från skolan. 
 
2.Tills jag har skrivit livsåskådning
Jag vet, det är ganska löjligt att oroa sig för ett prov, men jag kan absolut INGENTING! Jag skulle gärna spola fram till den dagen då jag är färdig med livsåsådningen, så jag slipper den. Jag läser på distans, så det är lite svårare då. 
 
3.Jullovet
Äntligen får jag sooovaaaa! Tror det räcker som förklaring...
 
4.Körkortet
Att få körkort är verklligen något som jag skulle behöva. Jag själv har inget emot att köra med mina föräldrar hela tiden, men när de ska skjutsa mig någonstans(som de måste göra ganska ofta) kan det bli jobbigt för dem när de måste avbryta det som de håller på med. När jag skaffar körkort ska jag ta med mig nån och åka på en roadtrip. Ett annat ord på körkort är frihet...
 
5.Sommarlovet
Självklart längtar jag dit!
 
6.Sammankomst i Svergie
Åt sommaren ska vi på en storsammankomst i Stockholm. Det kommer att bli så mäktigt! 
 
7.Studenten
 
8.Period 4
10 håltimmar per vecka!!!
 
9.Åre
Ska dit med ett lite nytt gäng, det blir trevligt att få lära känna nya människor.
 
10.Hem
En lektion kvaar!
 
 Jaa, 5 av dessa punkter har redan varit. Punkt tio vet jag inte riktigt, huset står ju fortfarande kvar:P. Men alla andra punkter längtar jag nog fortfarande till. Om jag skulle ha tid skulle jag göra en ny lista med saker jag längtar till just nu. Iallafall händer nog alla händelser som jag längtar till just nu under sommarlovet.
 
 

 
 
//Simone
Simones foton och vardagsliv | |
Upp