Den senaste tiden

Jahapp, det var ju en tid sen senast. Vad här hänt sen dess? Skolan håller på som vanligt. Jag har haft ett underbart jullov sen senast. Nu har den första månaden av 2015 snart gått också. Det har inte blivit så mycket fotande. Men jag redigerade faktiskt bilder i tisdags. När jag packade till ruka-resan hade jag ingen fotoinspiration så jag tog inte med kameran, men jag ångrar mig mycket. Vi såg fantasktiska norrsken som jag inte fick på bild med mobilen.
Jag rensade mobilbilderna i slutet av november, men jag har några bilder från december och januari som jag tänkte visa er, så får ni se lite vad jag har sysslat med. 
 
 
Dessa bilder är från december i skolan. Här hade man en sjuk längtan efter jullov hela tiden. Första bilden är från en psykologilektion, och den andra från när jag läste läxor vid ett kafebord på stan.
Provvecka! Hade gissat att det skulle bli ganska så stressigt under provveckan. Så därför förberedde jag mig bra och det blev en ganska så mysig vecka med tända ljus och en tekopp vid skrivbordet. 
 
 
 
Det var så härligt att äntligen stå på skidorna igen. Jag njöt varje sekund!
 
Sista dagen var vi och åkte hundsläde. Till slut fick vi gosa med små huskyvaplar. De var underbara
 
 
Januari. 2015. Dags för nytt  år nya möjligheter. Den första bilden är inte tagen på nyårsafton fast min kalender säger det. De ldeiga kvällarna man hade på jullovet uppskattade jag verkligen. Jag har förälskat mig i mitt skrivbord sen jag skaffade nya ljus dit, så jag satt där varje kväll(som jag var hemma) under jullovet. Jag blev också galen i te, drack det till frukost, mellanmål, kväll. Jag hade ett underbart jullov!
 
Så vad gör en bld från en ishockeymatch på denna blogg?!?!? Jag var faktiskt på en match i lördags med några kompisar. Det var faktiskt inte så farligt som jag trodde det skulle vara, jag hade tillochmed med mina läxor om jag skulle få tråkigt! Det var en härligt upplivad stämning i hallen. Vi hamnade bredvid bortalagets hejarklack, så nu har man det hejarramsan på huvudet ännu! Det är de som är på bilden. 
 
Vad tyckte ni om den här sortens inlägg? Mera sånt? 
//Simone
Simones foton och vardagsliv | |
Upp