Båsåt viek

 
Meera Norgebilder 
 
 Det dialektala uttrycket "båsåt viek" innebär typ en råddig vecka. Det är hur jag skulle beskriva min vecka. Jag har fått otroligt lite sömn, och inte direkt haft nån energi till något. Allt som jag gillar att göra, förutom typ att kolla film, har jag inte orkat med. Jag har inte tränat på en hel vecka!!! Jag har tagit de mesta läxor på talang, och inte orkat plugga. Så har det varit för hela vår familj lite grann känns det som. Det var också min mamma som beskrev denna vecka med det uttrycket. Det ska bli skönt med helg nu, så jag får vila upp. I och för sig kör jag alltid med det vi lärde oss i psykologin förra kursen; "Man får energi av att ha kul". Det upplevde jag i ruka när jag var helt slutkörd efter provveckan och äntligen fick stå på skidorna, men annars är det nog att vila som är boten på stressen. Nog för att jag inte alls är stressad just nu, jag har ju 10 håltimmar per vecka... 
 
Jag har just nu håltimme. Otroligt att jag bloggar på en håltimme för en gångs skull. Jag brukar ALLTID blogga på lektion. Jag orkar inte alltid lyssna på lektion, så då brukar jag blogga. Ajja bajja Simone! 
 
Resefoton, Simones foton och vardagsliv | |
Upp