Mina små funderingar här på lektion.

 
Hej! Idag är det torsdag! Två dagar tills sportlov! Nu längtar man nog! Bloggningen kommer bli sämre för min del under sporlovet. Jag kommer vara mycket på resande fot och därför inte ha varken tid eller möjlighet att blogga. 
 
Igår var en ganska så effektiv dag. Jag städade en massa bl.a. Såna dagar gillar jag. Just sånt som att bara kolla film hela dagen eller bara ta det lungt skulle jag inte klara av. Känslan av att ha uträttat något är mycket bättre. 
Positiv stress läste vi om i psykologikursen. Vi behöver en del stress och en del utmaningar för att det vi gör ska kännas meningsfullt. Jag är just sådan. Negativ och jobbig stress för mig handlar inte om att vara fullbokad. Det gör att jag känner att jag har kontroll över läget. Som nu har jag varje helg uptagen tills påsken. Och det har jag inte något som helst problem med. Däremot att inte riktigt veta vad som händer nästa dag, men man vet ändå att något kommer att hända. När planerna är på hälft. Det gör mig stressad. Det har många runt om kring mig också säkert märkt.
 
//Smone
Simones foton och vardagsliv | |
Upp