Photoshop: Hur man får en bild i en figur

Nu ska jag visa er hur man gör en bld i en figur.
 
Börja med att öppna din bild.
 
Skapa ett till lager genom att trycka "Layer" -> New -> Layer. T bort låset på din bild och dra det nya lagret under din bild. Ta färghinken och sätt en valfri färg på lagret.
 
Högerklicka på "Line Tool" och välj "Custom Shape Tool". Klicka upp i rutan och välj en figur.
 
Klicka med verktyget och dra över bilden. Se till så att figurlagret är i mitten.
 
Markera din bild i lagerspalten och tryck på " Layer" -> Create Clipping Mask. Vill du ha någon text så markerar du ditt färgade lager och lägger till en text på det lagret.
 
Klart!
 
//Freja
 
 
 
Foto-/redigeringstips | |
#1 - - -:

kan man göra de i gimp me?, fast på annat vis.

Svar: Säkert men jag vet inte hur man gör för jag har inte varit på Gimp på evigheter. Lägger nog upp ett sånt inlägg när jag vet hur jag ska göra.
Freja och Simone

Upp